Over brouwerij Vissenaken

format_quote

De Brouwerij Vissenaken is 'lokaal' verankerd. Lokaal betekent plaatselijk, van beperkte omvang en ook op of van een bepaalde plek of streek.

Brouwerij Vissenaken

format_quote

De Brouwerij Vissenaken heeft een 'familiaal' karakter. In Belgiƫ wordt familiaal frequent gebruikt in de betekenis 'het gezin betreffend'.

Brouwerij Vissenaken

format_quote

De Brouwerij Vissenaken maakt deel uit van het 'cultureel erfgoed'. Het woord cultuur komt uit het Latijn van cultura en is afgeleid van colere hetgeen betekent: bebouwen, bewerken, vereren, versieren, onderhouden. De Romeinen gebruikten het bijvoorbeeld in agri cultura, het bewerken van de akkers. Voorbeelden van culturele uitingen zijn gewoonten en gebruiken in een land, kleding, feesten en voedselvoorziening en eetgewoonten.

Brouwerij Vissenaken

format_quote

De Brouwerij Vissenaken is fundamenteel 'ambachtelijk' van aard. Men noemt een product ambachtelijk of artisanaal als het op de originele of traditionele manier gemaakt wordt. Ambachtelijke producten dragen zweet en liefde in zich; elk exemplaar is uniek doordat de ambachtsman individuele aandacht schenkt aan het materiaal.

Brouwerij Vissenaken

format_quote

De Brouwerij Vissenaken brouwt volgens de 'traditie'. Het begrip traditioneel verwijst naar gewoontes die vaak al decennia of zelfs eeuwen worden toegepast onder een bepaald volk of in een bepaald land.

Brouwerij Vissenaken

format_quote

De Brouwerij Vissenaken heeft een 'historische' achtergrond. Bij het napluizen van de stamboom van de familie Scheys werden verschillende brouwersfamilies teruggevonden waaronder de grootmoeder van Adrien Artois De vroegste vermelding van 'brouwer' komt voor in een document uit 1657.

Brouwerij Vissenaken

format_quote

De Brouwerij Vissenaken is 'prosumptisch' en op 'co-creatie' gericht. Bij prosumptie participeren klanten actief en continu in de creatie van producten. Ze doen meer dan verbeteren en/of personaliseren; ze voegen waarde aan de product lifecycle, van idee tot design tot aftersales. Co-creatie is een vorm van samenwerking, waarbij alle deelnemers invloed hebben op het proces en het resultaat van dit proces, zoals een plan, advies of product. Kenmerken van co-creatie zijn dialoog, 'common ground', enthousiasme, daadkracht en focus op resultaat.

Brouwerij Vissenaken

format_quote

De Brouwerij Vissenaken is uiteraard 'kleinschalig'. Kleinschalig betekent klein van opzet, op kleine schaal.

Brouwerij Vissenaken

format_quote

De Brouwerij Vissenaken wil 'ethisch' ondernemen. Ethisch is het gebied van de praktische filosofie dat handelt over wat goed en kwaad is. Het betekent of iets moreel verantwoord is.

Brouwerij Vissenaken

format_quote

De Brouwerij Vissenaken streeft 'duurzaamheid' na. Duurzame ontwikkeling is ontwikkeling die aansluit op de behoeften van het heden zonder het vermogen van toekomstige generaties om in hun eigen behoeften te voorzien in gevaar te brengen, aldus de definitie van de VN-commissie Brundtland uit 1987.

Brouwerij Vissenaken

format_quote

De Brouwerij Vissenaken is zeker en vast 'authentiek'. Authentiek betekent echt, betrouwbaar, niet vervalst, geloofwaardig, waarachtig.

Brouwerij Vissenaken

{{ popup_title }}

{{ popup_close_text }}

x